thanks for visiting

Thursday, September 23, 2010

sungguh aku fobia..!!


1.ULAR
haaa..dengan bnda alah ni..memang aku fobia sangat..even dalam gambar skali pon..mmg aku tak leh tengok..klau ttbe ada dlam tv..cecepat aku tukar channel lain..klau nak kata aku fobia ngan ular tedung ke..ular sawa ke..tedung sela ke..ok la jugak..masalahnya..klau ular daun muncul dpan mata pon..aku rasa baik aku pngsan daripada aku kna mngadap dia..aku ingat lagi..klau pegi zoo(selalunya kami pi zoo taiping) pastu nnti adik2 aku nk tngok ular..aku sorang je yang tak masuk dlam tmpat ular tu..tinggal la aku sorang2 kat luar dengan adik2 aku msok kat dlam smbil glak2kan aku..sengal btoll..sebab tu laa..aku paling tak suka bila time cuti..family aku planning nk pi zoo..hai fobia btol aku..kena tinggal sorang2 lagi la ku kat luar tuhh..~~"

2. KARI
haaaaaaaaaa..yang ni satu bnda lagi yang aku fobia..k.a.r.i. atau dalam bahasa kedahnya-g.u.l.a.i.
ada cerita sbenarnya di sebalik kefobiaan aku kat gulai nih...
al kisahnya..satu hari nii..aku demam..
aku ni mmg jenis yang susah nk demam sket..
boleh kata 2 tahun skali je dmam...
tpi bila klau dah dmam tu..haaa..toksah kata la kann
mmg terok laa
so..masa aku demam satu hari tuu..aku mmg tak leh nk telan apaper..
tak lalu nk makan langsung..
wlaupun mak aku dah masak tomyam dia yang kaw tu..aku still tak leh nk telan..
demam terok la katakan..
so..hari tu..berakhir dengan aku tak mkan apaper kcuali bubur nasik sikit (tu pon lpas dah puas kena paksa)
esoknya...ttba aku rasa lapar gila..
aku pon tak paham..myb dmam aku dah kebah kot masa tuuu..
skali mak aku masak gulai..
haaaaaaaaaaa...mmg mlantak gulai sungguh la aku hari tuuuu..makn gulai macam tak ingat dunia..
nk tnggelam jgak nasik aku ngn gulai mak aku tuu..
sekali..abes je aku bsoh pinggan..nak naik atas..
uwek..uwek..uwek..
aku pon muntah n terkeluarla segala kuah gulai n isi gulai yang aku mkan tadi..
n sejak hari tu..aku tak tau knapa..
tpi..hari tu..hari last aku makan gulai mak aku..
yang peliknye..aku cuma tak makn gulai mak aku..
klau balik kmpung..tok aku masak gulai..
aku boleh pulak telan..hahah
so..sejak hari tuuuu..
klau mak aku bengang ngan aku ke..
tension aku tak bwat kje umah ke,,
hari tu dy akan masak gulai...
hahah..saja ja..
rndu la pulak kat mak..
mak..wlaupun husna dah tak makn gulai mak..
but then love u mak..!!!! :D

3. KUCING
ni lagi satu binatang yang mmg aku fobia
dari sejak dalam perut mak aku lagi..
masalh terbesar aku..
adik2 aku..smua suka kucing..
klau boleh tu..kucing tuu..siap nk bwak masok bilik tido skali..
yang aku pulak..fobia btol kat kucing..aku pon tak pham knapa..
seingat aku..slama aku hidup..tak pernah sampai 3 kali pon aku angkat kucing..
kalau ada kucing datang gesel2 kat aku..
msti aku jerit2 panggil adik aku suruh angkat kucing tuu..
yang adik aku pulak..dah tau aku fobia tahap rasa mcm nk pnjat meja ja bila nmpak kucing..lagila dyorang suka mengusik..
ada satu hari tuuu..aku baru balik dari asrama..
aku masok2 je rumah..
tau mcamamna dyorang 'sambut' aku?
aku masok2 je rumah..akt depan pintu tu jgak
dyorang baling kucing kena muka aku..
haiiii..mmg kejam btol..
lagi la bertambah2 fobia aku kat bnatang tuu..
hailaaa...






No comments:

Post a Comment